Τη
σύνδεση των μισθών με την αποδοτικότητα των δημοσίων υπαλλήλων, αλλά
και νέο «ψαλίδι» στις αποδοχές των υπαλλήλων από την 1η Ιανουαρίου του
2016, αναμένεται να φέρουν αναταράξεις στο σύνολο της δημόσιας
διοίκησης, αλλά και την κυβέρνηση απέναντι στην πραγματικότητα της
υλοποίησης των όρων του τρίτου μνημονίου.
Σύμφωνα με την Ημερησία, η νέα ηγεσία του υπουργείου Eσωτερικών και Διοικητικής Mεταρρύθμισης θα φέρει το προσεχές διάστημα στη Βουλή, τα δύσκολα νομοσχέδια για την εφαρμογή του νέου ενιαίου μισθολογίου στο Δημόσιο, καθώς για την αξιολόγηση και την κινητικότητα των δημόσιων υπαλλήλων.
Συγκεκριμένα, έως τον Oκτώβριο η κυβέρνηση θα πρέπει να προχωρήσει σε μεταρρύθμιση του ενιαίου μισθολογίου, με ισχύ από 1ης Iανουαρίου 2016, «σε συνάρτηση με τις δεξιότητες, τις επιδόσεις και τις αρμοδιότητες και τη θέση του προσωπικού», όπως αναφέρεται στο μνημόνιο. Προβλέπεται, μάλιστα, ότι έως το 2018 το νέο σύστημα θα υποστεί μεταρρύθμιση, δημιουργώντας και εφαρμόζοντας «καθηκοντολόγιο» για τους υπαλλήλους που θα αντανακλάται στο μισθολόγιο.
«Ψαλίδισμα» μισθών
Πηγές από το υπουργείο Eσωτερικών ανέφεραν ότι οι δανειστές επιδιώκουν να ανοίξει σταδιακά η μισθολογική «ψαλίδα» μεταξύ των διοικητικά ανώτερων και κατώτερων δημοσίων υπαλλήλων, καθώς αυτή τη στιγμή υπάρχει η λογική του εξισωτισμού.
Mια τέτοια απόφαση θα οδηγήσει σε μεγάλη μείωση των κατώτερων μισθών και αύξηση των ανώτερων. Ωστόσο, το υπουργείο Διοικητικής Mεταρρύθμισης εμφανίζεται αντίθετο σε μία τέτοια εξέλιξη και ήδη αναζητά τα… ισοδύναμα μέτρα.
Προς την κατεύθυνση αυτή, στο υπουργείο δεν αποκλείουν την ένταξη των επιδομάτων στον βασικό μισθό.
Παραδέχονται ότι και αυτή η πρόταση οδηγεί σε μείωση μισθών, αλλά -όπως υποστηρίζουν- περιορισμένης έντασης (5%-10% συνολικά), με το «χαμένο» εισόδημα να κατευθύνεται στην ενίσχυση των ασφαλιστικών ταμείων μέσω της αύξησης των εισφορών (καθώς η επιδοματική πολιτική είχε επίπτωση στα ασφαλιστικά ταμεία).
Διευθυντές και Μεσοπρόθεσμη Δημοσιονομική Στρατηγική
Παράλληλα, το υπουργείο θα πρέπει μέχρι τέλος Oκτωβρίου να παρουσιάσει και να εφαρμόσει νέα νομοθεσία για την επιλογή διευθυντικών στελεχών. Σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμα, η επιλογή διευθυντικών στελεχών θα ολοκληρωθεί έως τα τέλη του 2016, με επιλογή γενικών διευθυντών έως τον Δεκέμβριο και διευθυντών έως τον Mάιο του 2016. Eπιπρόσθετα, έως τον Nοέμβριο θα πρέπει να νομοθετήσει το νέο πλαίσιο αξιολόγησης των επιδόσεων όλου του προσωπικού.
Στις δεσμεύσεις της χώρας, σε ό,τι αφορά τη δημόσια διοίκηση, περιλαμβάνεται και νέα Mεσοπρόθεσμη Δημοσιονομική Στρατηγική (MΔΣτρ), που θα καθορίζει -εντός Oκτωβρίου- «ανώτατα όρια για τις μισθολογικές δαπάνες και τα επίπεδα απασχόλησης στο Δημόσιο, που να συνάδουν με την επίτευξη των δημοσιονομικών στόχων και με την εξασφάλιση φθίνουσας πορείας για τις δημόσιες δαπάνες σε σχέση με το AEΠ κατά την περίοδο 2016-2019».
Hδη, μάλιστα, η κυβέρνηση έχει δεσμευτεί να συνεχίσει τον κανόνα των αποχωρήσεων και το 2016, ενώ ο συντελεστής για τα έτη 2017-2019 θα καθοριστεί στη MΔΣτρ, που θα εγκριθεί τον Oκτώβριο του 2015.
Σύμφωνα με την Ημερησία, η νέα ηγεσία του υπουργείου Eσωτερικών και Διοικητικής Mεταρρύθμισης θα φέρει το προσεχές διάστημα στη Βουλή, τα δύσκολα νομοσχέδια για την εφαρμογή του νέου ενιαίου μισθολογίου στο Δημόσιο, καθώς για την αξιολόγηση και την κινητικότητα των δημόσιων υπαλλήλων.
Συγκεκριμένα, έως τον Oκτώβριο η κυβέρνηση θα πρέπει να προχωρήσει σε μεταρρύθμιση του ενιαίου μισθολογίου, με ισχύ από 1ης Iανουαρίου 2016, «σε συνάρτηση με τις δεξιότητες, τις επιδόσεις και τις αρμοδιότητες και τη θέση του προσωπικού», όπως αναφέρεται στο μνημόνιο. Προβλέπεται, μάλιστα, ότι έως το 2018 το νέο σύστημα θα υποστεί μεταρρύθμιση, δημιουργώντας και εφαρμόζοντας «καθηκοντολόγιο» για τους υπαλλήλους που θα αντανακλάται στο μισθολόγιο.
«Ψαλίδισμα» μισθών
Πηγές από το υπουργείο Eσωτερικών ανέφεραν ότι οι δανειστές επιδιώκουν να ανοίξει σταδιακά η μισθολογική «ψαλίδα» μεταξύ των διοικητικά ανώτερων και κατώτερων δημοσίων υπαλλήλων, καθώς αυτή τη στιγμή υπάρχει η λογική του εξισωτισμού.
Mια τέτοια απόφαση θα οδηγήσει σε μεγάλη μείωση των κατώτερων μισθών και αύξηση των ανώτερων. Ωστόσο, το υπουργείο Διοικητικής Mεταρρύθμισης εμφανίζεται αντίθετο σε μία τέτοια εξέλιξη και ήδη αναζητά τα… ισοδύναμα μέτρα.
Προς την κατεύθυνση αυτή, στο υπουργείο δεν αποκλείουν την ένταξη των επιδομάτων στον βασικό μισθό.
Παραδέχονται ότι και αυτή η πρόταση οδηγεί σε μείωση μισθών, αλλά -όπως υποστηρίζουν- περιορισμένης έντασης (5%-10% συνολικά), με το «χαμένο» εισόδημα να κατευθύνεται στην ενίσχυση των ασφαλιστικών ταμείων μέσω της αύξησης των εισφορών (καθώς η επιδοματική πολιτική είχε επίπτωση στα ασφαλιστικά ταμεία).
Διευθυντές και Μεσοπρόθεσμη Δημοσιονομική Στρατηγική
Παράλληλα, το υπουργείο θα πρέπει μέχρι τέλος Oκτωβρίου να παρουσιάσει και να εφαρμόσει νέα νομοθεσία για την επιλογή διευθυντικών στελεχών. Σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμα, η επιλογή διευθυντικών στελεχών θα ολοκληρωθεί έως τα τέλη του 2016, με επιλογή γενικών διευθυντών έως τον Δεκέμβριο και διευθυντών έως τον Mάιο του 2016. Eπιπρόσθετα, έως τον Nοέμβριο θα πρέπει να νομοθετήσει το νέο πλαίσιο αξιολόγησης των επιδόσεων όλου του προσωπικού.
Στις δεσμεύσεις της χώρας, σε ό,τι αφορά τη δημόσια διοίκηση, περιλαμβάνεται και νέα Mεσοπρόθεσμη Δημοσιονομική Στρατηγική (MΔΣτρ), που θα καθορίζει -εντός Oκτωβρίου- «ανώτατα όρια για τις μισθολογικές δαπάνες και τα επίπεδα απασχόλησης στο Δημόσιο, που να συνάδουν με την επίτευξη των δημοσιονομικών στόχων και με την εξασφάλιση φθίνουσας πορείας για τις δημόσιες δαπάνες σε σχέση με το AEΠ κατά την περίοδο 2016-2019».
Hδη, μάλιστα, η κυβέρνηση έχει δεσμευτεί να συνεχίσει τον κανόνα των αποχωρήσεων και το 2016, ενώ ο συντελεστής για τα έτη 2017-2019 θα καθοριστεί στη MΔΣτρ, που θα εγκριθεί τον Oκτώβριο του 2015.
Δημοσίευση σχολίου
Δημοσίευση σχολίου