Πληροφορίες αναφέρουν ότι οι Κύπριοι μέτοχοι της J&P Αβαξ επιθυμούν την αποχώρηση τους από τον Όμιλο


Ξαναμοιράζεται η τράπουλα στον κατασκευαστικό κλάδο. Αυτό επισημαίνουν στο paradimotika στελέχη της κατασκευαστικής αγοράς, καθώς μετά από πολλούς μήνες στασιμότητας έχουν αρχίσει να βγαίνουν στην επιφάνεια οικονομικά προβλήματα που εδώ και καιρό αντιμετωπίζουν μεγάλοι Όμιλοι. 

Την ίδια στιγμή η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ φαίνεται να βγάζει στην «επιφάνεια» τον δικό της εργολάβο καθώς όπως αναφέρουν πληροφορίες έχουν πυκνώσει το τελευταίο διάστημα οι συναντήσεις του εν λόγω κατασκευαστή, με υπουργό της κυβέρνησης. 

Πρόκειται για τον Χρήστο Καλογρίτσα (το όνομα του είχε εμπλακεί το 2009 σε συνομιλίες με τον ισοβίτη Π. Βλαστό) επικεφαλής της κατασκευαστικής Τοξότης η οποία το 2013 είχε υποβάλει προσφορά για τα τέσσερα μεγάλα έργα διαχείρισης απορριμμάτων σε Φυλή, Άνω Λιόσια, Γραμματικό και Κερατέα, ύστερα από παρατεταμένο διάστημα απουσίας από τα τεχνικά έργα.
Ο κ. Καλογρίτσας, όπως μαθαίνουμε από αξιόπιστες πληροφορίες έχει συχνές επαφές με κορυφαίο υπουργό της κυβέρνησης, γεγονός που πολλοί ερμηνεύουν ως «come back» του εργολάβου στα κατασκευαστικά δρώμενα, με δεδομένο ότι στο επόμενο διάστημα θα υπάρξουν αρκετές δημοπρατήσεις έργων. 

Ήδη πάντως παρατηρείται κάποια κινητικότητα στα δημόσια έργα - σε επίπεδο διαγωνισμών - η οποία ξεκίνησε στην θητεία της υπηρεσιακής κυβέρνησης. 

Τα προβλήματα στην J&P Αβαξ


Από την άλλη σημαντικά οικονομικά προβλήματα φέρεται να αντιμετωπίζει ο κατασκευαστικός Όμιλος J&P Αβαξ, ένας από τους μεγαλύτερους στην χώρα μας. 

Μάλιστα πληροφορίες αναφέρουν ότι οι Κύπριοι μέτοχοι (Ιωαννου –Παρασκευαϊδης) της J&P Αβαξ επιθυμούν την αποχώρηση τους από τον Όμιλο.

Την τραγική κατάσταση που επικρατεί στον τομέα των δημοσίων έργων περιέγραψε με τα μελανότερα χρώματα η διοίκηση του ομίλου J&P ΑΒΑΞ, η οποία στον εξαμηνιαίο απολογισμό της ανέφερε πως «οι ελληνικές τράπεζες εδώ και μεγάλο διάστημα δεν παρέχουν επαρκή χρηματοδότηση για κεφάλαιο κίνησης έργων, συμμετοχή σε έργα με αυτοχρηματοδότηση, αλλά ούτε και νέες εγγυητικές επιστολές για συμμετοχή σε διαγωνισμούς έργων και την εκτέλεσή τους».

Επιπλέον, «οι πληρωμές από το Ελληνικό Δημόσιο για τα εκτελούμενα δημόσια έργα και τα μεγάλα συγχρηματοδοτούμενα οδικά έργα βρίσκονται και πάλι σε μεγάλη καθυστέρηση, καθώς τα κεφάλαια του ΕΣΠΑ τους τελευταίους μήνες δεσμεύθηκαν κατ' επιλογήν του κράτους προκειμένου να καλύπτει τις καθημερινές χρηματοδοτικές του ανάγκες».

Η μη απορρόφηση ευρωπαϊκών κονδυλίων για την ολοκλήρωση μεγάλων δημόσιων έργων, η μείωση των συνολικών πιστώσεων για δημιουργία νέων υποδομών, η συρρίκνωση των δαπανών για τα υφιστάμενα έργα και οι καθυστερήσεις στις πληρωμές πιστοποιήσεων από το δημόσιο, «ενδέχεται να έχουν ως επίπτωση στον όμιλο την περαιτέρω μείωση του κύκλου εργασιών και την αντιμετώπιση προβλημάτων ρευστότητας».

Οι διοικήσεις των τεχνικών εταιρειών επισημαίνουν πως από την αρχή του χρόνου ο ρυθμός κατασκευής βαίνει μειούμενος καθώς το Ελληνικό Δημόσιο έχει πλέον σταματήσει τις πληρωμές για την εκτέλεση δημόσιων έργων, ενώ δεν καταβάλλει και τη χρηματοδοτική του συμβολή στο πλαίσιο των από τέλος 2014 αναθεωρημένων συμβάσεων παραχώρησης για τους οδικούς άξονες.

Επιπλέον, «το τραπεζικό σύστημα έχει ουσιαστικά σταματήσει την παροχή ρευστότητας και εγγυήσεων προς τις εταιρείες, με αποτέλεσμα να υπάρχει αδυναμία εκτέλεσης των έργων λόγω έλλειψης κεφαλαίου κίνησης. 

Παράλληλα, έχει ανατραπεί ο προγραμματισμός δημοπρασιών νέων έργων και η προώθηση έργων παραχώρησης, όπως χαρακτηριστικά είναι το αεροδρόμιο στο Καστέλι, με τους περισσότερους διαγωνισμούς να οδηγούνται σε αναβολές».

Απογοητευτική όμως είναι και η εικόνα της J&P στο πρώτο εξάμηνο του 2015 καθώς ο ρυθμός ανάληψης νέων έργων ήταν εξαιρετικά χαμηλός καθώς οι μόνες συμβάσεις που προστέθηκαν περιλαμβάνουν χαμηλής αξίας έργα, συμπληρωματικές συμβάσεις και συμφωνίες παροχής υπηρεσιών

Την ίδια στιγμή οι μεγάλες ζημιές της κατασκευαστικής Αθηνά στα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα στοίχισαν ακριβά στον Όμιλο. 

Έτσι, η αύξηση τζίρου στα 253,9 εκατ. έναντι 241,6 πέρυσι, επισκιάστηκε από το «γύρισμα» σε ζημιογόνα τροχιά (-2,8 εκατ. από κέρδη 1,14 εκατ.), ο δανεισμός παρέμεινε σε υψηλά επίπεδα (571,1 εκατ. συνολικά), παρά την αναδιάρθρωση του περασμένου Iανουαρίου ενώ οι συνολικές υποχρεώσεις έσπασαν το φράγμα των 1,2 δισ. (1,209 δισ. έναντι 1,174 δισ. πέρυσι).

Δημοσίευση σχολίου

Από το Blogger.