Αν τα χρήματα είναι νομίμως φορολογηθέντα ή νομίμως απαλλαγμένα
Νέα στρατηγική εφαρμόζουν οι φορολογικές αρχές κατά της φοροδιαφυγής και του «μαύρου χρήματος».
Με δύο λόγια επιστρέφουν στο... Πάτερ ημών του φορολογικού ελέγχου.
Όπως λέει στέλεχος φορολογικής Αρχής, ο οποίος πράγματι έχει χάσει τον ύπνο του από την προσπάθειά του να βρει τα πρώτα «μαύρα» χρήματα που στη συνέχεια «γέννησαν» τις κεφαλαιουχικές περιουσίες;
Τι εννοεί όμως όταν λέει ότι θα εφαρμόσουμε το…πάτερ υμών;
Αν τα χρήματα είναι νομίμως φορολογηθέντα ή νομίμως απαλλαγμένα.
Το κυνήγι του χαμένου θησαυρού και η μάχη κατά της φοροδιαφυγής θα δοθεί απλά από το γραφείο με μία επιστολή που θα ενημερώνει και θα καλεί το φορολογούμενο να δικαιολογήσει αυτά που εμφανίζει στους λογαριασμούς του.
Γιατί πρέπει να αποδείξει ο φορολογικός μηχανισμός ότι τα χρήματα είναι προϊόν παράνομης συναλλαγής και να μην έρθει ο φορολογούμενος να μας πει ότι τα χρήματά του είναι νόμιμα και φορολογημένα.
Πώς έφθασε στο σημείο αυτό ο φορολογικός μηχανισμός;
Τα τελευταία χρόνια έχει αποκτήσει εμπειρία και κυρίως έμαθε όλα τα «τρικ» των φοροφυγάδων και αποφυγής εντοπισμού του παράνομου χρήματος.
Όλα αρχίζουν και τελειώνουν σε μία Offshore.
To «γαϊτανάκι» των μετακινήσεων από τη μία offshore στην άλλη και η φορολογική έρευνα μπορεί να οδηγήσει στη μακρινή Νικαράγουα, τη Μαδαγασκάρη το γνωστό σε όλους συγκρότημα νησιών Κέιμαν με πληθυσμό 57.000 άτομα που αποτελεί το πέμπτο μεγαλύτερο κέντρο τραπεζών στον κόσμο. Οι Offshore έχουν ένα διαχειριστή ο οποίος συνήθως είναι νομικό γραφείο που μετακινεί τα χρήματα του ιδιοκτήτη.
Είναι γνωστό ότι οι εταιρείες αυτές δεν είναι παράνομες αλλά το «εμπόρευμα» που διακινούν είναι παράνομο;
Οι φορολογικές Αρχές πραγματικά «ματώνουν» να αποκαλύψουν τα πρωτογενή κεφάλαια καθώς στη συνέχεια αυξάνονται νόμιμα καθώς επενδύονται και γυρίζουν από τη μία αγορά στη άλλη.
Ο χρόνος που απαιτείται για την ολοκλήρωση της έρευνας μερικές φορές είναι δυσανάλογος του αποτελέσματος.
Δεν είναι λίγες οι περιπτώσεις που ο έλεγχος σταματά απότομα διότι η εταιρεία ή το χρηματοπιστωτικό σύστημα σταματά να δίνει την οποιαδήποτε πληροφορία για τις μεταφορές χρημάτων.
Επιστρέφει η έρευνα στο αρχικό στάδιο ή περνά στη δεύτερη ίσως και την Τρίτη γραμμή ενδιαφέροντος.
Στη φάση αυτή το στέλεχος του υπουργείου Οικονομικών δίνει τη λύση και ξεστομίζει τη φράση θα πάμε στο Πάτερ ημών του ελέγχου.
Τα χρήματα που δεν έχουν φορολογηθεί ή δεν είναι νομίμως απαλλαγμένα θα χαρακτηριστούν ως προϊόν παράνομης συναλλαγής και θα επιβάλλονται πρόστιμα που φθάνουν στο 80% των χρημάτων που δεν μπορούν να δικαιολογηθούν.
Σε ποσό ενός εκατομμυρίου ευρώ έχει επιβληθεί πρόστιμο έως 800.000 ευρώ καθώς ο δικαιούχος δεν ήταν σε θέση να το δικαιολογήσει με νόμιμα παραστατικά.
Τα προβλήματα που προκύπτουν στο στάδιο των ελέγχων είναι πολλά και σύνθετα.
Το τελευταίο καλούνται να λύσουν και το πρόβλημα της πρόσβασης στους τραπεζικούς λογαριασμούς.
Παρότι ο αναπληρωτής υπουργός Οικονομικών κ. Τρύφων Αλεξιάδης έδωσε και νομική υπόσταση για τον έλεγχο των λογαριασμών δεν μπορεί να αποτυπωθεί στην πράξη η εικόνα του φορολογουμένου διότι οι τράπεζες έχουν εφαρμόσει ηλεκτρονική γραφειοκρατία που καθιστά δύσκολο τον έλεγχο. Τι συμβαίνει στην πράξη.
Η αναζήτηση τραπεζικών πληροφοριών από τον ελεγκτή με το ΑΦΜ εμφανίζει στη οθόνη του ηλεκτρονικού υπολογιστή από 60 έως 70 λογαριασμούς οι οποίοι για να δώσουν στον ελεγκτή το περιεχόμενο του απαιτούν τη συμπλήρωση όλων των στοιχείων του φορολογούμενου για να ανοίξει η μία καρτέλα από τις εβδομήντα. Έτσι σπαταλάτε πολύτιμος χρόνος και ο έλεγχος να αναζητήσει στην τύχη την αποκαλυπτική σελίδα.
Με δύο λόγια επιστρέφουν στο... Πάτερ ημών του φορολογικού ελέγχου.
Όπως λέει στέλεχος φορολογικής Αρχής, ο οποίος πράγματι έχει χάσει τον ύπνο του από την προσπάθειά του να βρει τα πρώτα «μαύρα» χρήματα που στη συνέχεια «γέννησαν» τις κεφαλαιουχικές περιουσίες;
Τι εννοεί όμως όταν λέει ότι θα εφαρμόσουμε το…πάτερ υμών;
Αν τα χρήματα είναι νομίμως φορολογηθέντα ή νομίμως απαλλαγμένα.
Το κυνήγι του χαμένου θησαυρού και η μάχη κατά της φοροδιαφυγής θα δοθεί απλά από το γραφείο με μία επιστολή που θα ενημερώνει και θα καλεί το φορολογούμενο να δικαιολογήσει αυτά που εμφανίζει στους λογαριασμούς του.
Γιατί πρέπει να αποδείξει ο φορολογικός μηχανισμός ότι τα χρήματα είναι προϊόν παράνομης συναλλαγής και να μην έρθει ο φορολογούμενος να μας πει ότι τα χρήματά του είναι νόμιμα και φορολογημένα.
Πώς έφθασε στο σημείο αυτό ο φορολογικός μηχανισμός;
Τα τελευταία χρόνια έχει αποκτήσει εμπειρία και κυρίως έμαθε όλα τα «τρικ» των φοροφυγάδων και αποφυγής εντοπισμού του παράνομου χρήματος.
Όλα αρχίζουν και τελειώνουν σε μία Offshore.
To «γαϊτανάκι» των μετακινήσεων από τη μία offshore στην άλλη και η φορολογική έρευνα μπορεί να οδηγήσει στη μακρινή Νικαράγουα, τη Μαδαγασκάρη το γνωστό σε όλους συγκρότημα νησιών Κέιμαν με πληθυσμό 57.000 άτομα που αποτελεί το πέμπτο μεγαλύτερο κέντρο τραπεζών στον κόσμο. Οι Offshore έχουν ένα διαχειριστή ο οποίος συνήθως είναι νομικό γραφείο που μετακινεί τα χρήματα του ιδιοκτήτη.
Είναι γνωστό ότι οι εταιρείες αυτές δεν είναι παράνομες αλλά το «εμπόρευμα» που διακινούν είναι παράνομο;
Οι φορολογικές Αρχές πραγματικά «ματώνουν» να αποκαλύψουν τα πρωτογενή κεφάλαια καθώς στη συνέχεια αυξάνονται νόμιμα καθώς επενδύονται και γυρίζουν από τη μία αγορά στη άλλη.
Ο χρόνος που απαιτείται για την ολοκλήρωση της έρευνας μερικές φορές είναι δυσανάλογος του αποτελέσματος.
Δεν είναι λίγες οι περιπτώσεις που ο έλεγχος σταματά απότομα διότι η εταιρεία ή το χρηματοπιστωτικό σύστημα σταματά να δίνει την οποιαδήποτε πληροφορία για τις μεταφορές χρημάτων.
Επιστρέφει η έρευνα στο αρχικό στάδιο ή περνά στη δεύτερη ίσως και την Τρίτη γραμμή ενδιαφέροντος.
Στη φάση αυτή το στέλεχος του υπουργείου Οικονομικών δίνει τη λύση και ξεστομίζει τη φράση θα πάμε στο Πάτερ ημών του ελέγχου.
Τα χρήματα που δεν έχουν φορολογηθεί ή δεν είναι νομίμως απαλλαγμένα θα χαρακτηριστούν ως προϊόν παράνομης συναλλαγής και θα επιβάλλονται πρόστιμα που φθάνουν στο 80% των χρημάτων που δεν μπορούν να δικαιολογηθούν.
Σε ποσό ενός εκατομμυρίου ευρώ έχει επιβληθεί πρόστιμο έως 800.000 ευρώ καθώς ο δικαιούχος δεν ήταν σε θέση να το δικαιολογήσει με νόμιμα παραστατικά.
Τα προβλήματα που προκύπτουν στο στάδιο των ελέγχων είναι πολλά και σύνθετα.
Το τελευταίο καλούνται να λύσουν και το πρόβλημα της πρόσβασης στους τραπεζικούς λογαριασμούς.
Παρότι ο αναπληρωτής υπουργός Οικονομικών κ. Τρύφων Αλεξιάδης έδωσε και νομική υπόσταση για τον έλεγχο των λογαριασμών δεν μπορεί να αποτυπωθεί στην πράξη η εικόνα του φορολογουμένου διότι οι τράπεζες έχουν εφαρμόσει ηλεκτρονική γραφειοκρατία που καθιστά δύσκολο τον έλεγχο. Τι συμβαίνει στην πράξη.
Η αναζήτηση τραπεζικών πληροφοριών από τον ελεγκτή με το ΑΦΜ εμφανίζει στη οθόνη του ηλεκτρονικού υπολογιστή από 60 έως 70 λογαριασμούς οι οποίοι για να δώσουν στον ελεγκτή το περιεχόμενο του απαιτούν τη συμπλήρωση όλων των στοιχείων του φορολογούμενου για να ανοίξει η μία καρτέλα από τις εβδομήντα. Έτσι σπαταλάτε πολύτιμος χρόνος και ο έλεγχος να αναζητήσει στην τύχη την αποκαλυπτική σελίδα.
Δημοσίευση σχολίου
Δημοσίευση σχολίου