Έπειτα από κάμποσες αγέλαστες σεζόν, αυτή η χρονιά μπορεί να αποκαταστήσει τη χαμένη τιμή του κοσμοαγάπητου θεατρικού είδους. Τρεις ξένες κωμωδίες με δημοφιλείς θιάσους κάνουν πρεμιέρα αυτές τις ημέρες, ενώ, μέχρι τα Χριστούγεννα, αναμένονται τουλάχιστον… τριάντα τρεις.
Κάποια σύγχυση επί του κωμικού φαίνεται πως προκλήθηκε τα πρώτα χρόνια της οικονομικής κρίσης. Αρκετοί γνωστοί ηθοποιοί και σκηνοθέτες αποσχίστηκαν από το κωμικό είδος στο οποίο έδρεπαν δάφνες. Στράφηκαν σε κοινωνικά έργα, δράματα και «σοβαρούς» μονολόγους. Η αλλαγή πλεύσης ήταν άλλοτε ευτυχής κι άλλοτε δυστυχής. Δεν είναι απαραιτήτως αρνητικό αυτό. Εκείνοι δοκιμάστηκαν, ενώ το «κενό» που δημιουργήθηκε καλύφθηκε σχεδόν αυτόματα από μια νέα δύναμη, τους stand-up comedians. Όσοι, ωστόσο, «επέμειναν κωμικά» αυτά τα δύστοκα χρόνια αι εισπρακτικά ). Παράδειγμα; Οι «Άνδρες έτοιμοι για όλα» επιμένουν για τέταρτη σεζόν…
Φέτος, πάντως, οι «ειδικοί» επί του κωμικού θεάτρου επιστρέφουν δριμύτεροι. Μια πρωτοφανής απόπειρα συσπείρωσης δημοφιλών θιάσων σημειώνεται με όχημα μια σειρά καλώς εννοούμενων εμπορικών κωμωδιών. Είπα τη λέξη «εμπορικό»; Οι «ετικέτες» είναι πάντα ένα πρόβλημα – εκτός κι αν έχουν σαφές θετικό πρόσημο. Κανένας δεν θέλει να αποδεχτεί ότι κάνει «εμπορικό θέατρο». Κρίμα. Γιατί μπορεί να το κάνει περίφημα, προσφέροντας ψυχαγωγία κι εξασφαλίζοντας για το θίασό του γόητρο αλλά και κέρδη. Απενοχοποίηση, λοιπόν! Το πιο σπουδαίο, εξάλλου, όσο και σπάνιο στο θέατρο είναι να κάνεις τον κόσμο να γελά.
Φέτος, πάντως, οι «ειδικοί» επί του κωμικού θεάτρου επιστρέφουν δριμύτεροι. Μια πρωτοφανής απόπειρα συσπείρωσης δημοφιλών θιάσων σημειώνεται με όχημα μια σειρά καλώς εννοούμενων εμπορικών κωμωδιών. Είπα τη λέξη «εμπορικό»; Οι «ετικέτες» είναι πάντα ένα πρόβλημα – εκτός κι αν έχουν σαφές θετικό πρόσημο. Κανένας δεν θέλει να αποδεχτεί ότι κάνει «εμπορικό θέατρο». Κρίμα. Γιατί μπορεί να το κάνει περίφημα, προσφέροντας ψυχαγωγία κι εξασφαλίζοντας για το θίασό του γόητρο αλλά και κέρδη. Απενοχοποίηση, λοιπόν! Το πιο σπουδαίο, εξάλλου, όσο και σπάνιο στο θέατρο είναι να κάνεις τον κόσμο να γελά.
Κανένας δεν θέλει να αποδεχτεί ότι κάνει «εμπορικό θέατρο». Κρίμα. Γιατί μπορεί να το κάνει περίφημα, προσφέροντας ψυχαγωγία κι εξασφαλίζοντας για το θίασό του γόητρο αλλά και κέρδη. Απενοχοποίηση, λοιπόν!
Αυτό προσδοκούμε να «πάθουμε» με μια φάρσαπου κάποτε έκανε θραύση, «Το Σώσε» (1982 ) του –βραβευμένου με Tonny και ικανού να πάρει το κοινότοπο και να το κάνει αγνώριστο– Βρετανού συγγραφέα Μάικλ Φρέιν (από 20/10, Ζίνα ). Ο Βλαδίμηρος Κυριακίδης σκηνοθετεί και συμπρωταγωνιστεί με τους Μπέσυ Μάλφα, Γεράσιμο Σκιαδαρέση, Χριστίνα Τσάφου, Πάνο Σταθακόπουλο, Βάσω Γουλιελμάκη, Ντίνο Σπυρόπουλο, Άννα Μενενάκου και guest τον βετεράνο Γιώργο Κωνσταντίνου. Θα γίνουν οι δευτεροκλασάτοι ηθοποιοί ενός περιοδεύοντος θιάσου που πασχίζει να ανεβάσει μια αποτυχημένη κωμωδία. Θέατρο μέσα στο θέατρο, δηλαδή, και ταυτόχρονα μια παρωδία της ίδιας της σοβαροφάνειας της σκηνής.
Το όνομα του Χρήστου Χατζηπαναγιώτη, πάλι, μπαίνει κάτω από τη μαρκίζα δύο θεάτρων. Στον Ακάδημο σκηνοθετεί μια παλιά επιτυχία του ίδιου, του θεάτρου Αποθήκη και των late ’90s, τη μαύρη κωμωδία «Αναμείνατε στο ακουστικό σας»του Χαλ Σάλουιν (από τις 21/10 ) που θέλει μια παρέα να διασκεδάζει, να ερωτεύεται και να διαλύεται καλωδιωμένη στο τηλέφωνο (παίζουν οι Αργύρης Αγγέλου, Μάριος Αθανασίου, Θωμαΐς Ανδρούτσου, Ναταλία Δραγούμη, Παναγιώτης Μπουγιούρης, Νέλλη Γκίνη κ.ά. ).
Στο Αλίκη, ο Χατζηπαναγιώτης συμπρωταγωνιστεί με τους Βίκυ Σταυροπούλου, Φάνη Μουρατίδη, Μαρία Κωνσταντάκη και Αντώνη Λουδάρο, ακολουθώντας τις σκηνοθετικές οδηγίες του Κωνσταντίνου Μαρκουλάκη, στη σύγχρονη γαλλική κωμωδία «Για όνομα…» (από τις 16/10 ), γνωστή κι από την κινηματογραφική της μεταφορά το 2012 με τον τίτλο «Για όλα φταίει το όνομά σου», στην οποία ένα δείπνο συγγενών και φίλων μετατρέπει σε ρινγκ, όταν ένας από αυτούς ανακοινώνει ότι σκοπεύει να ονομάσει το παιδί του… Άντολφ!
Δημοσίευση σχολίου
Δημοσίευση σχολίου