2 χρόνια συμπληρώνονται σήμερα απο την ημέρα που το MSC Magnifica συγκρούστηκε με το κόκκινο φανάρι του Πειραιά και το διάλυσε εντελώς βυθίζοντας το.Ηταν 6.40 το πρωί της 20ης Νοεμβρίου οταν ξαφνικός δυνατός άνεμος ώθησε το μεγάλο κρουαζιερόπλοιο πάνω στο κόκκινο φάρο.
Η ανακοίνωση του ΛΣ ανέφερε
Κρουαζιερόπλοιο προσέκρουσε στο κόκκινο φανάρι του Πειραιά κατά τη διαδικασία του κατάπλου του, με αποτέλεσμα να υποστεί ζημιές και μικρό ρήγμα,και να γκρεμίσει κυριολεκτικά το φάρο. Το κρουαζιερόπλοιο Magnifica με σημαία Παναμά έδεσε κανονικά και δεν αναφέρθηκε τραυματισμός. Στο πλοίο επέβαιναν 2.469 επιβάτες και 976 άτομα πλήρωμα και είναι όλοι καλά στην υγεία τους. Μέχρι στιγμής δεν έχουν διευκρινιστεί τα αίτια του ατυχήματος καθώς τα ξένα κρουαζιερόπλοια για την προσέγγισή τους στο λιμάνι οδηγούνται απο πλοηγό της πλοηγικής υπηρεσίας.
Λίγο μετά τη σύγκρουση
Την ίδια μέρα βέβαια οι ιθύνοντες τοποθέτησαν όπως επρεπε ένα μικρό κόκκινο φανάρι έτσι ωστε να εξυπηρετείται σωστά η ναυσιπλοία τόσο εντός λιμένα όσο και εκτός ,το οποίο και παραμένει στη θέση του ώς σήμερα.Αλλα απο εκεί και μετά τιποτα απολύτως.
Το MSC Magnifica και οι ζημιές του μετα τη σύγκρουση
Σχεδόν απο τη πρώτη στιγμή (29-11-2013) ο ΟΛΠ έχει δηλώσει και επίσημα απαντώντας σε δημοσίευμα του τύπου που ανέφερε ότι το λιμάνι δεν είχε φάρο. Χαρακτηριστικά είχε αναφέρει:
«1. Από την πρώτη μέρα σε συνεννόηση με την αρμόδια Υπηρεσία Φάρων του Υπουργείου Εθνικής Άμυνας, τοποθετήθηκε κόκκινος ηλεκτρικός φανός εισόδου επί σιδερένιου τριπόδου. 2. Ο ΟΛΠ Α.Ε. έλαβε αυθημερόν από το P&I Club της εταιρίας το εγγυημένο ποσό για την αποκατάσταση του μώλου και του μόνιμου φάρου. 3. Η Τεχνική Υπηρεσία του ΟΛΠ Α.Ε. προωθεί το έργο της διαμόρφωσης του μώλου και της ανέγερσης του φάρου μέσα από τις προβλεπόμενες διαδικασίες. 4. Όσα γράφτηκαν για γεγονότα κινδύνους ή πρόσωπα, κινούνται στη σφαίρα της φαντασίας κάποιων, που αν και Πειραιώτες, συκοφαντούν τον Πειραιά και το Λιμάνι του.»
Μόλις τον προηγούμενο Μάρτιο ο ΟΛΠ διοργάνωσε πλειοδοτικό διαγωνισμό για την επισκευή του κρηπιδώματος και του κόκκινου φάρου, αλλα σχεδόν 8 μήνες μετά δεν έχουμε δει να έχει γίνει κάποιο έργο ούτε έχει βγεί κάποια ανακοίνωση πως θα επισκευαστεί το σημείο αυτο του λιμανιού όπως έγινε αντίστοιχα με τη κατασκευή του κρηπιδώματος για τα κρουαζιερόπλοια στην Ακτή Μιαούλη και την απομάκρυνση του Jet ferrry 1.
Ο μώλος συνεχώς υποχωρεί και αμα δε γίνει κάποιο έργο ίσως θρηνήσουμε θύματα ή θα τραυματιστεί κανείς περαστικός άθελα του. Το να κλεισει τη πρόσβαση ο ΟΛΠ πάλι προς το σημείο δεν είναι λύση γιατι πάμπολλες φορές έχουν βρεί τρόπο ψαράδες και μη να περνάνε προς το μέρος…
Δείτε μερικά βίντεο το πώς ήταν ο φάρος κατα καιρούς, και θα καταλαβαίνετε πώς οσο περνάνε οι μήνες τόσο και πιο ανησυχητική είναι η κατάσταση πως συνεχώς υποχωρούν τμήματα του κρηπιδώματος λόγω του γεγονότος πως ο κυματισμός που προκαλείται μπαίνει «φρέσκος» αλλά ταυτόχρονα και τα πλοία που περνάνε με το κυματισμό καθώς και την κίνηση τους κάθε αυτή σιγά σιγά προκαλούν φθορά του «κούφιου» κρηπιδώματος αφού δεν υπάρχει κάποια ενίσχυση.
ΠΗΓΗ
Δημοσίευση σχολίου
Δημοσίευση σχολίου