Μέχρι στιγμής δεν έχει ληφθεί καμία απόφαση για το σχέδιο δικαιότερης κατανομής των τελών κυκλοφορίας που προωθεί ο αναπληρωτής ΥΠΟΙΚ, Τρ. Αλεξιάδης
Δεν έχει προηγούμενο το «αλαλούμ» με τα τέλη κυκλοφορίας.
Λίγες ημέρες πριν από την ανάρτηση στο Taxis των ειδοποιητηρίων για τα τέλη κυκλοφορίας του 2016 και τις εισπράξεις των 1,3 δισ. ευρώ που αναμένονται, στο υπουργείο Οικονομικών αδυνατούν να εφαρμόσoυν τις αλλαγές που έχουν ανακοινωθεί στα σήματα.
Πρόκειται για το σχέδιο υπολογισμού των τελών κυκλοφορίας με βάση την εμπορική αξία του οχήματος και όχι με βάση τα κυβικά εκατοστά ή τους ρύπους του αυτοκινήτου που ισχύουν σήμερα.
Δηλαδή ένα αυτοκίνητο 1.600 κυβικών και αξίας 8.000 ευρώ να πληρώνει λιγότερα τέλη από ένα άλλο 1.600 κυβικών αλλά τριπλάσιας εμπορικής αξίας.
Σύμφωνα με καλά ενημερωμένες πηγές, στελέχη της Γενικής Γραμματείας Πληροφοριακών Συστημάτων (ΓΓΠΣ) ενημέρωσαν τον αναπληρωτή υπουργό Οικονομικών Τρύφωνα Αλεξιάδη ότι το μέτρο είναι τεχνικά αδύνατο να εφαρμοστεί.
Για να μπορέσουν να μειωθούν τα τέλη στα μεταχειρισμένα οχήματα, απαιτείται μία αξιόπιστη βάση δεδομένων που να βοηθά τις φορολογικές αρχές να εκτιμούν με ακρίβεια τις εμπορικές αξίες των «ηλικιωμένων» αυτοκινήτων επί των οποίων θα γίνουν οι αλλαγές στα σήματα κυκλοφορίας.
Ακόμη και μετά τις επαφές που είχαν οι υπηρεσίες του υπουργείου Οικονομικών με αυτές του υπουργείου Μεταφορών δεν κατέστη εφικτή η εύρεση μίας επικαιροποιημένης βάσης δεδομένων από την οποία θα μπορούσαν να αντληθούν αυτές οι πληροφορίες.
Με δεδομένο ότι από την ορμή της κρίσης δεν γλίτωσε ούτε ο κλάδος του αυτοκινήτου –παρά την απρόσμενη αύξηση που κατέγραψαν οι πωλήσεις στο τέλος Σεπτεμβρίου 2015 εν μέσω των capital controls– όπως συνέβη με τα ακίνητα, έτσι τώρα και με τα αυτοκίνητα δεν υπάρχει κάποιος μηχανισμός αξιών που να λειτουργεί με βάση τα πραγματικά στοιχεία της αγοράς.
Βέβαια στο «τραπέζι» έπεσαν διάφορες προτάσεις, από την ηλεκτρονική βάση δεδομένων που έχουν οι ασφαλιστικές μέχρι αυτή που διατηρούν οι σύνδεσμοι των αυτοκινήτων, όπως ο Σύνδεσμος Εισαγωγέων κ.λπ.
Μέχρι στιγμής, πάντως, δεν έχει ληφθεί καμία απόφαση για το σχέδιο δικαιότερης κατανομής των τελών που προωθεί ο Τρύφωνας Αλεξιάδης.
Από την άλλη όμως ο χρόνος πιέζει ασφυκτικά το υπουργείο Οικονομικών, που θα πρέπει τις επόμενες ημέρες να αναρτήσει στους προσωπικούς λογαριασμούς που διατηρούν οι φορολογούμενοι στο Taxis τα νέα ειδοποιητήρια για τα τέλη.
Αυτά θα πρέπει να πληρωθούν μέχρι το τέλος Δεκεμβρίου του 2015, συν την όποια παράταση δοθεί στους υπόχρεους που, αν μη τι άλλο, όπως πέρυσι, και φέτος έχουν χάσει την… μπάλα με τους φόρους που θα πρέπει να εξοφλήσουν.
Το μόνο σίγουρο είναι ότι με τα νέα τέλη θα υπάρξει μεγάλη επιβάρυνση σε όσους έχουν αυτοκίνητο μεγάλης αξίας, αλλά όχι και πολύ μεγάλη μείωση στα χρήματα που πληρώνουν όσοι έχουν φθηνό ή παλιό αυτοκίνητο, καθώς τα έσοδα που υπολογίζει να εισπράξει φέτος το κράτος από αυτό το «χαράτσι» είναι 1,2 με 1,3 δισ. ευρώ, από 1,165 δισ. ευρώ το 2015.
Σε αυτό το πλαίσιο, εξετάζεται η κατάργηση των εξαιρέσεων σε πετρελαιοκίνητα και υβριδικά αυτοκίνητα, έτσι ώστε περίπου 50.000 ιδιοκτήτες να καταβάλουν τέλη κυκλοφορίας για το 2016 τα οποία θα ανέρχονται σε περίπου 30-50 ευρώ έκαστος.
Επίσης, κατά 20% θα αυξηθούν τα τέλη στα καινούργια Ι.Χ. μεγάλου κυβισμού, ενώ οριακές θα είναι οι μειώσεις, ίσως και κάτω από 5% κατά μέσο όρο στα μικρά παλαιά Ι.Χ.
Λίγες ημέρες πριν από την ανάρτηση στο Taxis των ειδοποιητηρίων για τα τέλη κυκλοφορίας του 2016 και τις εισπράξεις των 1,3 δισ. ευρώ που αναμένονται, στο υπουργείο Οικονομικών αδυνατούν να εφαρμόσoυν τις αλλαγές που έχουν ανακοινωθεί στα σήματα.
Πρόκειται για το σχέδιο υπολογισμού των τελών κυκλοφορίας με βάση την εμπορική αξία του οχήματος και όχι με βάση τα κυβικά εκατοστά ή τους ρύπους του αυτοκινήτου που ισχύουν σήμερα.
Δηλαδή ένα αυτοκίνητο 1.600 κυβικών και αξίας 8.000 ευρώ να πληρώνει λιγότερα τέλη από ένα άλλο 1.600 κυβικών αλλά τριπλάσιας εμπορικής αξίας.
Σύμφωνα με καλά ενημερωμένες πηγές, στελέχη της Γενικής Γραμματείας Πληροφοριακών Συστημάτων (ΓΓΠΣ) ενημέρωσαν τον αναπληρωτή υπουργό Οικονομικών Τρύφωνα Αλεξιάδη ότι το μέτρο είναι τεχνικά αδύνατο να εφαρμοστεί.
Για να μπορέσουν να μειωθούν τα τέλη στα μεταχειρισμένα οχήματα, απαιτείται μία αξιόπιστη βάση δεδομένων που να βοηθά τις φορολογικές αρχές να εκτιμούν με ακρίβεια τις εμπορικές αξίες των «ηλικιωμένων» αυτοκινήτων επί των οποίων θα γίνουν οι αλλαγές στα σήματα κυκλοφορίας.
Ακόμη και μετά τις επαφές που είχαν οι υπηρεσίες του υπουργείου Οικονομικών με αυτές του υπουργείου Μεταφορών δεν κατέστη εφικτή η εύρεση μίας επικαιροποιημένης βάσης δεδομένων από την οποία θα μπορούσαν να αντληθούν αυτές οι πληροφορίες.
Με δεδομένο ότι από την ορμή της κρίσης δεν γλίτωσε ούτε ο κλάδος του αυτοκινήτου –παρά την απρόσμενη αύξηση που κατέγραψαν οι πωλήσεις στο τέλος Σεπτεμβρίου 2015 εν μέσω των capital controls– όπως συνέβη με τα ακίνητα, έτσι τώρα και με τα αυτοκίνητα δεν υπάρχει κάποιος μηχανισμός αξιών που να λειτουργεί με βάση τα πραγματικά στοιχεία της αγοράς.
Βέβαια στο «τραπέζι» έπεσαν διάφορες προτάσεις, από την ηλεκτρονική βάση δεδομένων που έχουν οι ασφαλιστικές μέχρι αυτή που διατηρούν οι σύνδεσμοι των αυτοκινήτων, όπως ο Σύνδεσμος Εισαγωγέων κ.λπ.
Μέχρι στιγμής, πάντως, δεν έχει ληφθεί καμία απόφαση για το σχέδιο δικαιότερης κατανομής των τελών που προωθεί ο Τρύφωνας Αλεξιάδης.
Από την άλλη όμως ο χρόνος πιέζει ασφυκτικά το υπουργείο Οικονομικών, που θα πρέπει τις επόμενες ημέρες να αναρτήσει στους προσωπικούς λογαριασμούς που διατηρούν οι φορολογούμενοι στο Taxis τα νέα ειδοποιητήρια για τα τέλη.
Αυτά θα πρέπει να πληρωθούν μέχρι το τέλος Δεκεμβρίου του 2015, συν την όποια παράταση δοθεί στους υπόχρεους που, αν μη τι άλλο, όπως πέρυσι, και φέτος έχουν χάσει την… μπάλα με τους φόρους που θα πρέπει να εξοφλήσουν.
Το μόνο σίγουρο είναι ότι με τα νέα τέλη θα υπάρξει μεγάλη επιβάρυνση σε όσους έχουν αυτοκίνητο μεγάλης αξίας, αλλά όχι και πολύ μεγάλη μείωση στα χρήματα που πληρώνουν όσοι έχουν φθηνό ή παλιό αυτοκίνητο, καθώς τα έσοδα που υπολογίζει να εισπράξει φέτος το κράτος από αυτό το «χαράτσι» είναι 1,2 με 1,3 δισ. ευρώ, από 1,165 δισ. ευρώ το 2015.
Σε αυτό το πλαίσιο, εξετάζεται η κατάργηση των εξαιρέσεων σε πετρελαιοκίνητα και υβριδικά αυτοκίνητα, έτσι ώστε περίπου 50.000 ιδιοκτήτες να καταβάλουν τέλη κυκλοφορίας για το 2016 τα οποία θα ανέρχονται σε περίπου 30-50 ευρώ έκαστος.
Επίσης, κατά 20% θα αυξηθούν τα τέλη στα καινούργια Ι.Χ. μεγάλου κυβισμού, ενώ οριακές θα είναι οι μειώσεις, ίσως και κάτω από 5% κατά μέσο όρο στα μικρά παλαιά Ι.Χ.
Δημοσίευση σχολίου
Δημοσίευση σχολίου