Άραγε που τελειώνουν τα όρια της τέχνης;



Πολιτικό και κυρίως κοινωνικό σεισμό έχει προκαλέσει η απόφαση του Εθνικού θεάτρου να ανεβάσει στην Πειραματική Σκηνή την παράσταση «Ισορροπία του Nash».

Το έργο βασίζεται στο βιβλίο του Σάββα Ξηρού, αλλά και τα πρακτικά της δίκης της 17 Νοέμβρη. Πρόκειται φυσικά για μια ακόμη μαχαιριά στην ανοιχτή πληγή που κουβαλάνε οι συγγενείς των θυμάτων της τρομοκρατικής οργάνωσης. Ποιος και τι να πει στον Κώστα Μπακογιάννη και την αδελφή του Αλεξία για να τους πείσει για το καλλιτεχνικό εύρημα; Ποιος και τι να πει στη μάνα του Αξαρλιάν; Ποιο επιχείρημα μπορεί να ξεπλύνει το αίμα; Και αν κάποιος ήθελε να αποτυπώσει σε ένα κείμενο τη δράση της 17 Νοέμβρη το σωστό θα ήταν να κρατήσει ίσες αποστάσεις και όχι να όχι την οπτική του δολοφόνου.

Το star  επικοινώνησε με τους συγγενείς των δολοφονημένων οι οποίοι μετά το πρώτο σοκ, ετοιμάζουν οργισμένη αντίδραση μέσω ενός κοινού κειμένου το οποίο θα δοθεί από ώρα σε ώρα στη δημοσιότητα. 
Ηδη στους καλλιτεχνικούς και πνευματικούς κύκλους της χώρας η συζήτηση για το που τελειώνουν τα όρια της τέχνης έχει πάρει φωτιά. Άλλοι υποστηρίζουν με θέρμη πως δεν υπάρχουν όρια στην τέχνη και άλλοι λένε πως δεν είναι δυνατόν κείμενα του βασικού εκτελεστή της 17 Νοέμβρη να ανεβαίνουν όχι σε μια σκηνή που τη χρηματοδοτεί ο οποιοσδήποτε ιδιώτης, αλλά στο Εθνικό Θέατρο το οποίο στην ουσία πληρώνουμε όλοι εμείς οι φορολογούμενοι πολίτες. 

Τι αναφέρει η ανακοίνωση του Εθνικού θεάτρου:
Εξηγείται και ο τίτλος του έργου, ο οποίος, όπως διευκρινίζεται, είναι δανεισμένος από τη Θεωρία των Παιγνίων. Αποτελεί ένα συνδυασμό στρατηγικών μεταξύ δύο αντίπαλων παικτών, του καθενός από τους οποίους η στρατηγική αποτελεί την καλύτερη απόκριση σε εκείνη του άλλου.

«Ισορροπία του Nash»  της Πηγής Δημητρακοπούλου

ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΗ ΣΚΗΝΗ ( -1)

Με αφορμή τους Δίκαιους του Αλμπέρ Καμύ, πρακτικά της δίκης της 17 Νοέμβρη, το βιβλίο του Σάββα Ξηρού Η μέρα εκείνη.., καθώς και λογοτεχνικά, ιστορικά και δημοσιογραφικά κείμενα, η Πηγή Δημητρακοπούλου με την ομάδα της επιχειρούν τη σύνθεση ενός νέου έργου για τους
αξιακούς κώδικες των ανθρώπων, τη δικαιοσύνη και την τρομοκρατία στην πρόσφατη ελληνική ιστορία.

* Ισορροπία του Nash: Ο όρος είναι δανεισμένος από τη Θεωρία των Παιγνίων.Αποτελεί ένα συνδυασμό στρατηγικών μεταξύ δύο αντίπαλων παικτών,του καθενός από τους οποίους η στρατηγική αποτελεί την καλύτερη απόκριση σε εκείνη του άλλου». 

ethiko2.jpg


Οι οργισμένες αντιδράσεις
Την παράσταση του Εθνικού Θεάτρου που είναι βασισμένη στο βιβλίο του Σάββα Ξηρού σχολίασε, μεταξύ άλλων, ο Κοινοβουλευτικός Εκπρόσωπος της Νέας Δημοκρατίας, Νίκος Δένδιας  με ανάρτησή του στο Twitter.

«Προτείνω ο Σάββας Ξηρός να κληθεί ως τιμώμενος ομιλητής στο Κοινοβούλιο. Είναι κρίμα να μην ερχόμαστε πρωτογενώς σε επαφή με τη σκέψη του».
δενδιας.JPG
Από την πλευρά του ο κ. Γιώργος Βουλγαράκης σχολίασε: «Το Εθνικό ανεβάζει έργο που βασίζεται στο βιβλίο του τρομοκράτη Σάββα Ξηρού. Άντε και στο Ηρώδειο ως δείγμα παγκόσμιου πολιτισμού».
βουλγαρακης.JPG
Η Ελίζα Βόζεμπεργκ έγραψε στο twitter:'' Το Νόμπελ προτείνω να μη δοθεί στους νησιώτες μας που σώζουν ανθρώπους, αλλά στον... Σάββα Ξηρό! Σα δεν ντρεπόμαστε...''
ΣΔΣΣ.JPG
Μας τρολάρει σε συνέντευξή του ο τρομοκράτης

Σε συνέντευξή του στον Ρ/Σ Alpha 989,  ο Σάββας Ξηρός «φλέρταρε» και με την εμπορικότητα του κειμένου του, καθώς ο ίδιος πιστεύει ότι η παράσταση θα έχει μεγάλη επιτυχία.

Όπως χαρακτηριστικά δήλωσε:«Το έργο έχει μεγάλη συμμετοχή του κόσμου, θα έχει επιτυχία. Το κείμενο έχει μεγάλη δύναμη. Βασίζεται σε γεγονότα που όλοι τα ξέρουν αλλά κάνουν πως δεν υπάρχουν. Όποιος το δει για πέντε λεπτά καταλαβαίνει ότι δεν μπορεί να μιλά για Δημοκρατία και Δικαιοσύνη. Τη στιγμή που αυτά που γράφω έχουν ανταπόκριση, σημαίνει ότι υπάρχει λόγος που βγαίνουν. Αν το θέτουν οικονομικά το θέμα, έχει τέτοια ανταπόκριση που θα έχει ανταπόδοση».

Δημοσίευση σχολίου

Από το Blogger.