Ο
Δήμαρχος Πειραιά κ. Γιάννης Μώραλης,
αμέσως μετά την ευρεία σύσκεψη που
πραγματοποιήθηκε σήμερα στο Υπουργείο
Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής,
υπό τον Υπουργό κ. Θοδωρή Δρίτσα, για
τον σχεδιασμό της διαχείρισης της
προσωρινής παραμονής προσφύγων και
μεταναστών στο λιμάνι του Πειραιά και
τη δημιουργία Κέντρου Φιλοξενίας
Προσφύγων στο Σχιστό, δήλωσε:
"Έγινε
έστω και καθυστερημένα ενημέρωση για
την περιοχή του Πειραιά, από τους
Υπουργούς κ.κ. Δρίτσα και Βίτσα, αλλά
και τους Γενικούς Γραμματείς Προστασίας
του Πολίτη και Μεταναστευτικής Πολιτικής,
τον Αρχηγό του Λιμενικού Σώματος και
από διάφορα στελέχη για την κατάσταση
που επικρατεί και τους χειρισμούς των
επόμενων εβδομάδων, σε σχέση με τη
λειτουργία του λιμανιού του Πειραιά
και για το Κέντρο Φιλοξενίας Προσφύγων
στο Σχιστό. Ήταν μια χρήσιμη και απαραίτητη
ενημέρωση. Επαναλαμβάνω ότι θα έπρεπε
να είχε προηγηθεί πριν διαβάσουμε τις
συγκεκριμένες αποφάσεις για το Σχιστό
ή άλλες που αφορούν στο λιμάνι του
Πειραιά. Δεν έχει όμως σημασία, βλέπουμε
τη θετική πλευρά. Ξεκινήσαμε μια
συνεργασία, θέλω να πιστεύω ότι θα
συνεχιστεί και θα έχουμε πιο σταθερές
συναντήσεις όλοι οι εμπλεκόμενοι. Η
ανησυχία μας είναι ότι το προσφυγικό
και το μεταναστευτικό είναι ένα πρόβλημα
που δεν μπορούμε να το προσδιορίσουμε
σε βάθος χρόνου και αυτό είναι κατανοητό
από την πλευρά των Δημάρχων. Είναι
αυτονόητο. Υπάρχουν πολλές μεταβλητές,
πράγματα τα οποία αλλάζουν καθημερινά
και δεν μπορείς να έχεις ένα σταθερό,
σίγουρο σχεδιασμό. Άρα αυτό που ζητούσαμε
εμείς, δηλαδή να έχουμε απαντήσεις σε
συγκεκριμένα θέματα, για να τις
μεταφέρουμε στις τοπικές μας κοινωνίες
είναι αλήθεια, πως είναι δύσκολο από
τους Υπουργούς να το πετύχουν. Και αυτό
είναι κατανοητό.
Δεν
ζούμε σε μια κανονική περίοδο στη χώρα.
Ζούμε σε μια δύσκολη περίοδο, όλοι θα
επωμιστούμε και πρέπει να επωμιστούμε
ένα κομμάτι της επιβάρυνσης αυτής. Οι
πέντε Δήμαρχοι που ήμασταν εδώ έχουμε
κοινή αντίληψη για το θέμα. Στη μάχη που
υπάρχει και στην Ευρώπη, μεταξύ του
φόβου και υπερβολών για την ασφάλεια
και της δικαιοσύνης της αλληλεγγύης,
είμαστε με τη δεύτερη πλευρά. Δηλαδή
ότι πρέπει να βοηθήσουμε αυτούς τους
ανθρώπους.
Από
την άλλη, πρέπει να προφυλάξουμε τις
πόλεις και τους κατοίκους μας, να
περάσουμε ένα μήνυμα ότι δεν πρέπει να
υπάρχει έντονος φόβος. Υπάρχει
προβληματισμός, δεν ικανοποιηθήκαμε
σε όλα τα ζητήματα. Αντιλαμβάνεστε πως
όταν δεν γνωρίζουμε πόσοι άνθρωποι θα
φτάνουν τις προσεχείς ημέρες και
εβδομάδες στον Πειραιά και δεν μπορούμε
να κάνουμε ένα μακροχρόνιο σχεδιασμό,
έχουμε τις ανασφάλειές μας.
Όσο
αφορά στη λειτουργία του Σχιστού, δόθηκαν
κάποιες απαντήσεις, αρμόδιοι για να
τοποθετηθούν είναι οι Δήμαρχοι όπου το
Σχιστό βρίσκεται στα γεωγραφικά τους
όρια, δηλαδή του Περάματος και του
Κερατσινίου-Δραπετσώνας. Λάβαμε τις
απαντήσεις, οι οποίες είναι σχετικά
ικανοποιητικές. Προσδιορίσαμε δηλαδή
πως θα λειτουργεί το Κέντρο Σχιστού.
Σε
ότι αφορά στο λιμάνι του Πειραιά, το νέο
δεδομένο είναι ότι θα πρέπει να λειτουργεί
όταν υπάρχει πρόβλημα, στα Βόρεια σύνορα
και δεν μπορεί να εκτονωθεί η κατάσταση.
Θα πρέπει στο λιμάνι του Πειραιά, να
παραμένει προσωρινά ένας μικρός αριθμός.
Έγινε αυτό το περασμένο τριήμερο με
επιτυχία. Βεβαίως υπήρχε κακός καιρός,
απαγορευτικό και απεργία και δεν είχαμε
μεγάλη ροή, θα δούμε τι θα γίνει τις
προσεχείς εβδομάδες. Τα πράγματα είναι
δύσκολα, ωστόσο δηλώσαμε παρών για να
βοηθήσουμε.
Μια
απορία που είχαμε και ένα αίτημα το
οποίο θα θέσουμε -και νομίζω είναι εύλογο
για κάποιον που δεν ξέρει λεπτομέρειες,
αλλά και εγώ που άκουσα τις απαντήσεις
δεν πείστηκα- είναι γιατί θα πρέπει το
μοναδικό λιμάνι το οποίο υποδέχεται
κόσμο να είναι ο Πειραιάς. Δεν κατανοώ
γιατί πρέπει να έρχονται στον Πειραιά
από τη Λέσβο για να ξανανέβουν Βόρεια
με τα λεωφορεία και να φύγουν από τα
Βόρεια σύνορα και δεν χρησιμοποιούνται
και τα υπόλοιπα λιμάνια της χώρας, έτσι
ώστε να υπάρχει μια ισοκατανομή.
Προφανώς
δεν θεωρώ ότι πρέπει να σταματήσουν να
έρχονται στον Πειραιά. Ο Πειραιάς είναι
το μεγάλο λιμάνι. Αυτό του δίνει και το
κύρος της πόλης και πρέπει να υποδέχεται
τους περισσότερους. Άλλα δεν κατανοώ
γιατί δεν πρέπει- πέρα από την Καβάλα
που δέχεται λίγες γραμμές- να
χρησιμοποιούνται το λιμάνι της
Θεσσαλονίκης ή του Βόλου, ώστε να υπάρχει
μια καλύτερη ισοκατανομή στην υποδοχή.
Γιατί όταν έρχονται όλοι στον Πειραιά,
πηγαίνουν στις περιοχές της Αττικής.
Η
απάντηση που λάβαμε είναι ότι υπήρχαν
ορισμένα προβλήματα. Προσωπικά δεν
πείστηκα και μάλιστα ο κ. Υπουργός μου
είπε ότι μπορούμε να το επαναφέρουμε
και να το δούμε σε δεύτερο χρόνο, να
συζητήσουμε και αυτή τη λύση.
Η
σύσκεψη διήρκησε 4 ώρες, τέθηκαν πολλά
θέματα. Ευχαριστήσαμε τους Υπουργούς
γι’ αυτή την πρωτοβουλία -έστω και
καθυστερημένα- και εδώ είμαστε να τα
λέμε κάθε εβδομάδα".
Σχετικά
με ερώτηση για το ενδεχόμενο να κλείσουν
τα σύνορα στην Ειδομένη και οι Δήμοι να
αναλάβουν μερίδιο της κατανομής των
προσφύγων για μονιμότερη παραμονή, ο
κ. Μώραλης, τόνισε:
"Δεν
κουβεντιάσαμε αυτό το ακραίο σενάριο.
Δεν ξέρω πλέον αν είναι τόσο ακραίο ή
για να είμαι ειλικρινής, αν είναι μπροστά
μας. Αντιλαμβάνεστε ότι αυτό, έχει κι
άλλη παράμετρο: Θα αυξηθούν οι ροές με
κλειστά σύνορα ή με κλειστά σύνορα θα
μειωθούν; Είναι αρκετές οι μεταβλητές
και εκεί δίνω δίκιο στους Υπουργούς.
Δεν μπορούν να έχουν όλες τις απαντήσεις
έτοιμες. Δεν είναι εύκολα ζητήματα αυτά.
Αν έχουμε το δύσκολο σενάριο, αντιλαμβάνεστε
ότι με μια ισοκατανομή όλοι οι Δήμοι
και όλη η χώρα θα επιβαρυνθεί. Αλλά θα
πρέπει να το κάνουμε. Είναι υποχρέωσή
μας".
Δημοσίευση σχολίου
Δημοσίευση σχολίου