Αγωνία έχει κυριεύσει τους ιδιοκτήτες αυτοκίνητων, καθώς το τοπίο σχετικά με τα τέλη κυκλοφορίας του 2017 παραμένει θολό. Όπως φαίνεται, ωστόσο, αυτοί που θα κληθούν φέτος να πληρώσουν το «μάρμαρο» θα είναι οι ιδιοκτήτες των οχημάτων νέας τεχνολογίας. Παράλληλα, εκτός από αυξήσεις, το σχέδιο του υπουργείου Οικονομικών θα περιλαμβάνει και μειώσεις για τα παλαιότερα αυτοκίνητα.
Πιο αναλυτικά, ενώ ακόμη το υπουργείο Οικονομικών επεξεργάζεται διάφορα σενάρια, όπως δήλωσε ο αναπληρωτής υπουργός, Τρύφων Αλεξιάδης, δήλωσε το βάρος θα μεταφερθεί από τα παλιά και φθηνά στα νεότερα και ακριβά αυτοκίνητα.
Έτσι, αυξήσεις περιμένουν περισσότερους από 1.200.000 φορολογούμενους των οποίων τα Ι.Χ. αυτοκίνητα τέθηκαν για πρώτη φορά σε κυκλοφορία την τελευταία 10ετία στην Ευρωπαϊκή Ένωση ή στη χώρα μας και σημαντικές μειώσεις στα τέλη για περίπου 800.000 ιδιοκτήτες με Ι.Χ. παλαιότητας μεγαλύτερης των 10 ετών.
Ακριβώς επειδή δεν είναι λογικό ένα αυτοκίνητο του 1995 που η αξία του είναι 500 ευρώ να έχει τέλη κυκλοφορίας 800 ή 1.000 ευρώ, αυτοί οι παραλογισμοί πρέπει να σταματήσουν διότι έχουμε ένα κύμα κατάθεσης πινακίδων. Θέλουμε να δώσουμε κίνητρα ώστε ο κόσμος να πάρει πίσω τις πινακίδες ή να μην κατατεθούν άλλες», είπε χαρακτηριστικά ο κ. Αλεξιάδης.
Συνοπτικά, οι αλλαγές που προωθεί το υπουργείο Οικονομικών είναι:
-Σημαντικές αυξήσεις τελών κυκλοφορίας για τα Ι.Χ. αυτοκίνητα με μεγάλη εμπορική αξία, τα οποία πρωτοκυκλοφόρησαν στην Ε.Ε. ή στην Ελλάδα από το 2011 και μετά.
-Μικρότερες αυξήσεις στα τέλη κυκλοφορίας για τα μεγάλης εμπορικής αξίας Ι.Χ. αυτοκίνητα που κυκλοφόρησαν για πρώτη φορά στην Ε.Ε. ή στην Ελλάδα την περίοδο από το 2006 έως το 2010
-Μικρές μειώσεις τελών κυκλοφορίας για τα μεσαίου και μεγάλου κυβισμού Ι.Χ. αυτοκίνητα που πρωτοκυκλοφόρησαν την περίοδο από το 2000 έως το 2005 σε Ε.Ε. ή Ελλάδα.
-Μεγαλύτερες μειώσεις στα τέλη για τα μεσαίου και μεγάλου κυβισμού Ι.Χ. τα οποία κυκλοφόρησαν για πρώτη φορά στην Ε.Ε. ή την Ελλάδα πριν από το 2000.
Επιπλέον, τα τέλη κυκλοφορίας με τους ρύπους φαίνεται ότι επεκτείνονται στα αυτοκίνητα με 1η Άδεια Κυκλοφορίας από τις 1/1/2007. Αυτό σημαίνει επιπλέον επιβάρυνση από 130 έως 255 ευρώ για τουλάχιστον 1 εκατ. ιδιοκτήτες.
Παρελθόν αναμένεται να αποτελέσουν και τα μηδενικά τέλη κυκλοφορίας στα αυτοκίνητα που εκπέμπουν κάτω από 90 γρ. CO2. Σχεδιάζεται μείωση του ορίου στα 85 ή και 80 γρ. CO2. Αμετάβλητα από 22 έως και 135 ευρώ, θα μείνουν τα τέλη για αυτοκίνητα έως 1.357 κ.ε. Στο 5% θα κυμανθεί η έκπτωση για οχήματα από 1.358 έως 1.548 κ.εκ., δηλαδή από 213 έως 242 ευρώ και στο 10% από 1.549 έως 1.928 κ.εκ., ήτοι 225 έως και 288 ευρώ.
Το 40% θα φτάσει η μείωση για τα οχήματα πριν το 2000 καθώς η έκπτωση θα κλιμακώνεται όσο αυξάνουν τα χρόνια κυκλοφορίας. Τέλος, έως και 550 ευρώ λιγότερα θα πληρώσουν οι φορολογούμενοι με παλιά αυτοκίνητα πολύ μεγάλου κυβισμού.
Δημοσίευση σχολίου
Δημοσίευση σχολίου