Μέχρι
το τέλος του Ιανουαρίου θα κατατεθεί το νομοσχέδιο για τον εξωδικαστικό
μηχανισμό αναδιάρθρωσης ληξιπρόθεσμων επιχειρηματικών χρεών σύμφωνα με
τον υπουργό Οικονομίας και Ανάπτυξης, Δημήτρη Παπαδημητρίου, ο οποίος με
συνέντευξή του παρουσιάζει τις βασικές πτυχές.
Ο κ. Παπαδημητρίου μιλώντας στο Εθνος αναγγέλλει την κατάθεση του νομοσχεδίου μέχρι το τέλος του Ιανουαρίου, τονίζοντας ότι στον νέο θεσμό θα μπορούν να υπαχθούν όλες οι υπερχρεωμένες κατά τη δημοσίευση του νόμου επιχειρήσεις, χωρίς να αποκλείονται οι ατομικές και οι ελεύθεροι επαγγελματίες, αρκεί να είναι βιώσιμες.
Η διαδικασία
Ο κ. Παπαδημητρίου μιλώντας στο Εθνος αναγγέλλει την κατάθεση του νομοσχεδίου μέχρι το τέλος του Ιανουαρίου, τονίζοντας ότι στον νέο θεσμό θα μπορούν να υπαχθούν όλες οι υπερχρεωμένες κατά τη δημοσίευση του νόμου επιχειρήσεις, χωρίς να αποκλείονται οι ατομικές και οι ελεύθεροι επαγγελματίες, αρκεί να είναι βιώσιμες.
Δεν θα υπάρχει όριο ως προς το ύψος των διαγραφών και των ρυθμίσεων χρεών σε δόσεις, αλλά θα εξαιρούνται ο ΦΠΑ, οι παρακρατούμενοι φόροι και οι ασφαλιστικές εισφορές εργαζομένων.Παράλληλα ο κ. Παπαδημητρίου στέλνει σαφές μήνυμα στους «στρατηγικούς κακοπληρωτές»: «Το νέο ρυθμιστικό πλαίσιο δεν θα μετατραπεί σε συγχωροχάρτι από επιχειρήσεις-μνημεία κακοδιαχείρισης». Εκτιμά, δε, πως θα μπορούν να υποβάλουν αιτήσεις στον μηχανισμό 403.000 επιχειρήσεις.
Η διαδικασία
- Πρακτικά η διαδικασία ξεκινά κατόπιν σχετικής αίτησης, η οποία θα συνοδεύεται από μια αρχική πρόταση ρύθμισης οφειλών, καθώς και από αναλυτικά στοιχεία της περιουσιακής κατάστασης της επιχείρησης προς την Ειδική Γραμματεία Διαχείρισης Ιδιωτικού Χρέους.
- Στη συνέχεια θα ορίζεται ένας συντοβιστής των διαδικασιών διαπραγμάτευσης για την αναδιάρθρωση των χρεών από ειδικό μητρώο που θα τηρεί για τον σκοπό αυτό η ΕΓΔΙΧ και θα απαρτίζεται κατά προτεραιότητα από διαπιστευμένους διαμεσολαβητές.
- Ο συντονιστής, ο οποίος ως ένας ανεξάρτητος, ουδέτερος προς τα μέρη τρίτος, μπορεί να διευκολύνει τη διαπραγμάτευση μεταξύ οφειλέτη και πιστωτών, αναλαμβάνει- μεταξύ άλλων- την ευθύνη κοινοποίησης των προσκλήσεων των πιστωτών. Ειναι επιφορτισμένος με την εποπτεία των προβλεπόμενων χρονικών περιορισμών της διαδικασίας διαπραγμάτευσης ενώ συντάσσει και το σχετικό πρακτικό περαίωσης της διαδικασίας.
- Οφειλέτης και πιστωτές μπορούν να διαμορφώσουν ελέυθερα το περιεχόμενο της συμφωνίας αναδιάρθρωσης χρεών και άρα να προσδιορίσουν κατά βούληση, για παράδειγμα το ύψος της διαγραφής των οφειλών αλλά και ειδικότερα σχήματα αποπληρωμής.
- Για τις βεβαιωμένες οφειλές προς το Δημόσιο εξαιρούνται μιας τυχόν διαγραφής, ο ΦΠΑ, οι παρακρατούμενοι φόροι και τα ποσά από καταπτώσεις εγγυήσεων που έχουν χορηγηθεί σε δάνεια με την εγγύηση του Δημοσίου.
- Για τους φορείς κοινωνικής ασφάλισης εξαιρούνται οι παρακρατούμενες εισφορές εργαζομένων, ενώ είναι απόλυτα σαφές ότι από τη συμφωνία αναδιάρθρωσης χρεών δεν επηρεάζονται ασφαλιστικά δικαιώματα υπέρ τρίτων.
Δημοσίευση σχολίου
Δημοσίευση σχολίου