Στη Διαρκή Επιτροπή Δημόσιας Διοίκησης, Δημόσιας Τάξης και Δικαιοσύνης, μίλησε ο  Αναπληρωτής Υπουργός Εσωτερικών, Στέλιος Πέτσας, μετά την ακρόαση των Φορέων για το σύνολο του Νομοσχεδίου του Υπουργείου Εσωτερικών «Σύστημα Εσωτερικού Ελέγχου του Δημόσιου Τομέα», καθώς και για επιμέρους άρθρα του που αφορούν στην Αυτοδιοίκηση. 

Αναφορικά με το πνεύμα του Νομοσχεδίου, ο κ. Πέτσας επισήμανε ότι πρόκειται για ένα πρώτο, αλλά πολύ σημαντικό βήμα για την Ελληνική Δημόσια Διοίκηση, προκειμένου να κατοχυρωθεί «σοβαρή λογοδοσία, να υπάρξει πρόοδος στη διαφάνεια και τελικά ένας σύμμαχος σε όλους όσοι είναι ευσυνείδητοι, αλλά και ένας εχθρός απέναντι σε εκείνους που ενδεχομένως να ήταν διεφθαρμένοι στο παρελθόν».

Ο Αναπληρωτής Υπουργός Εσωτερικών τόνισε ότι τόσο οι προτάσεις για βελτιώσεις όσο και οι επιμέρους διαφωνίες είναι απολύτως σεβαστές, ωστόσο έκανε λόγο για «ανυπαρξία πολιτικής ωριμότητας», αλλά και για «αντιφάσεις» από την πλευρά της Αξιωματικής Αντιπολίτευσης, που «θολώνουν το μήνυμα που περιμένουν να λάβουν οι πολίτες μέσα από το Κοινοβούλιο, ώστε να μπορούν να κρίνουν ποιες είναι οι πραγματικές τομές που φέρνει ένα Νομοσχέδιο». 

Στο δεύτερο σκέλος της ομιλίας του, ο κ. Πέτσας αναφέρθηκε σε επιμέρους άρθρα του Νομοσχεδίου, που σχετίζονται με την Τοπική Αυτοδιοίκηση. 

Όπως σημείωσε, το άρθρο 38 για τις αρμοδιότητες της Οικονομικής Επιτροπής είναι άρρηκτα συνδεδεμένο με το ζήτημα της Κυβερνησιμότητας των Δήμων. «Είναι το πρώτο “φάρμακο” που δώσαμε απέναντι στον προηγούμενο Νόμο, προκειμένου ένας εκλεγμένος Δήμαρχος -μαζί με το Δημοτικό του Συμβούλιο- να μπορεί να υλοποιεί τις δεσμεύσεις του έναντι των πολιτών», υπογράμμισε χαρακτηριστικά, προσθέτοντας ότι η «οριστική θεραπεία είναι ο νέος Εκλογικός Νόμος για τους ΟΤΑ», που έρχεται προς ψήφιση στο Κοινοβούλιο, τις επόμενες εβδομάδες. «Η λειτουργικότητα των Δήμων είναι για εμάς καθοριστικό στοιχείο», τόνισε ο Αναπληρωτής Υπουργός Εσωτερικών, επισημαίνοντας ότι δεν θα πρέπει να ασκείται μία στείρα κριτική, η οποία εκπορεύεται αποκλειστικά και μόνο από μικροπολιτικούς λόγους.

Αναφερόμενος στη διετή -αντί για τριετή- παράταση που προβλέπεται για τις μισθώσεις δημοτικών ακινήτων και κυλικείων, ο κ. Πέτσας τόνισε ότι πρόκειται για μία ομοιόμορφη ρύθμιση που εναρμονίζεται με τον χρόνο της παράτασης που δόθηκε, τελικά, και για άλλους επαγγελματικούς κλάδους που έχουν πληγεί από την πανδημία, όπως είναι τα ξενοδοχεία.

Ο Αναπληρωτής Υπουργός Εσωτερικών έκανε ιδιαίτερη μνεία στο άρθρο 50 του Νομοσχεδίου που σχετίζεται με τις δωρεές ιδιωτών προς τους Δήμους και τις Περιφέρειες, αναφερόμενος μάλιστα στο παράδειγμα του σεισμού το 2014 στην Κεφαλονιά. Όπως σημείωσε: «Θα πρέπει όλους να μας προβληματίσει, για το μέλλον, γιατί έχουμε τόσο γραφειοκρατικές και αργές διαδικασίες, ώστε μία δωρεά που σχετίζεται με τους σεισμόπληκτους και την αποκατάσταση των καταστροφών που έγιναν το 2014, επί τόσα χρόνια, δεν βρήκε τον τρόπο να διευθετηθεί, διαιωνίζοντας ένα πρόβλημα».

Ο κ. Πέτσας απάντησε και στις αιτιάσεις της Αξιωματικής Αντιπολίτευσης σχετικά με τη θέσπιση πλαφόν για τις εντάξεις έργων στο πρόγραμμα «Αντώνης Τρίτσης» από τους Δήμους. Όπως σημείωσε, «η θέσπιση πλαφόν ευνοεί πρωτίστως τους μικρότερους Δήμους, καθώς και εκείνους με πιο αδύναμες τεχνικές υπηρεσίες». Επισήμανε, δε, ότι μετά και την πρόβλεψη για Τεχνική Βοήθεια, πλέον όλοι οι Δήμοι της χώρας θα μπορούν να εντάξουν έργα υψηλής προτεραιότητας στο πρόγραμμα «Αντώνης Τρίτσης», γεγονός που προηγουμένως δεν ήταν αυτονόητο.

Σκοπός, όπως τόνισε ο Αναπληρωτής Υπουργός Εσωτερικών, είναι να υπάρξει «η καλύτερη και ταχύτερη απορρόφηση των χρηματοδοτικών εργαλείων» που έχει στα χέρια της η Τοπική Αυτοδιοίκηση και για τον λόγο αυτό, όπως σημείωσε: «Οι Δήμοι θα διευκολυνθούν με περαιτέρω παράταση, προκειμένου όλοι να είναι σε θέση να υποβάλλουν τις προτάσεις τους».

Τέλος, ο κ. Πέτσας σχετικά με χθεσινή αναφορά της Αξιωματικής Αντιπολίτευσης για διατάξεις του Επιτελικού Κράτους και το δικαίωμα υπογραφής αποφάσεων από την πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Εσωτερικών, ξεκαθάρισε ότι «πρόκειται για μία διάταξη απολύτως συμβατή με την πρόνοια του Επιτελικού Κράτους, όπως ορίζεται στο Άρθρο 37 παρ. 3 του Νόμου 4622/2019». Διευκρίνισε ότι δεν μιλάμε σε καμία περίπτωση για λειτουργικές δαπάνες ή για δαπάνες που σχετίζονται με προμήθειες, αλλά πρόκειται για αποφάσεις που αφορούν σε μη σταθερές δαπάνες, όπως η αποζημίωση μίας πληγείσας περιοχής από φυσικές καταστροφές και θεομηνίες ή οι εντάξεις έργων σε ένα χρηματοδοτικό πρόγραμμα, όπως το πρόγραμμα «Φιλόδημος II» και το «Αντώνης Τρίτσης». 


Δημοσίευση σχολίου

Από το Blogger.